2025.gadā kā viena no prioritātēm ir izvirzīta kartēšanas ziņojuma izstrāde, pamatojoties uz Latvijas sociālās inovācijas ekosistēmas kartēšanas rezultātiem, kā arī tiek izstrādāta kartējuma vizualizācija un sociālo inovāciju bibliotēkas izveide.
Iepazīsti cilvēkus, uzņēmumus un organizācijas, kas Latvijā jau izveidojuši sociās inovācijas, jeb jaunus, efektīvus un ilgtspējīgus risinājumus esošām sabiedrības problēmām.
Aizpildot ŠO ANKETU vari pieteikt jaunas sociālās inovācijas atspoguļošanai kartē.
Lai labs sabiedrības problēmas risinājums tiktu atzīts par sociālo inovāvciju, tam jāatbilsts sešām galvenajām pazīmēm:
- Novitāte (jauninājums): sociāla inovācija ir kaut kas jauns. Tas var būt pilnīgi jauns risinājums vai arī jauns veids, kā izmantot jau esošas pieejas.
- Sociālā ietekme: sociālā ietekme nozīmē, ka risinājums rada patiesas pozitīvas pārmaiņas tai sabiedrības grupai, kuras atbalstam tas veidots – cilvēkiem ir vieglāka dzīve, sabiedrība kļūst taisnīgāka, vide uzlabojas.
- Ieguvēju iesaiste: cilvēki, uz kuriem risinājums ir vērsts (tie, kuriem ir vajadzīga palīdzība vai atbalsts), ir iesaistīti idejas izstrādē un ieviešanā. Viņi palīdz noskaidrot, kāda veida risinājums būs vislabākais, un ir daļa no tā realizācijas.
- Efektivitāte: risinājums darbojas labāk vai izdevīgāk nekā esošās metodes. Ja metode palīdz risināt problēmu ātrāk, lētāk vai ar labākiem rezultātiem, tā ir efektīvāka.
- Ilgtspēja: risinājums spēj darboties ilgtermiņā un turpinās darboties arī pēc tam, kad sākotnējais finansējums beigsies vai cilvēki, kas to uzsāka, pārtrauks darbu. Ilgtspējīgi risinājumi nerada jaunas problēmas nākotnē.
- Mērogojamība: veiksmīgu risinājumu paplašināšana, lai tie sasniegtu lielāku cilvēku skaitu vai jaunas vietas. Tas var ietvert idejas pielāgošanu, partnerību veidošanu vai jaunu resursu piesaisti, lai palielinātu ietekmi.