Jaunas pieejas sociālo pakalpojumu jomā 

Sabiedrības integrācijas fonds visā Latvijā īsteno lielu projektu. 

Projekta nosaukums ir: 

Projektu finansē Eiropas Sociālais fonds Plus un Latvijas valsts. 

Kas ir projekta mērķis? 

Projekta mērķis ir Latvijā uzlabot sociālos pakalpojumus. 

Sociālie pakalpojumi ir palīdzība cilvēkiem, kuriem dzīvē ir grūtības. 

Sociālie pakalpojumi ir, piemēram, aprūpe mājās vai atbalsts cilvēkam pēc grūtībām.  

Šis projekts palīdz veidot jaunus un labākus sociālos pakalpojumus. 

Pakalpojumiem jābūt: 

  • mūsdienīgiem; 
  • cilvēkiem noderīgiem; 
  • viegli pieejamiem. 

Ko fonds plāno sasniegt lielā projekta laikā? 

Projekta laikā fonds plāno: 

  • izveidot vai uzlabot vismaz 24 jaunus sociālos pakalpojumus; 
  • sociālo pakalpojumu izveidei vai uzlabošanai finansiāli atbalstīt dažādas organizācijas: 
  • vismaz 12 valsts un pašvaldības iestādes, 
  • vismaz 12 biedrības vai sociālo pakalpojumu uzņēmumus; 
  • palīdzēt vismaz 480 cilvēkiem. 

Tādēļ dažādas organizācijas fondam var iesniegt savus projektus. 

Šo projektu mērķis ir izveidot jaunus sociālos pakalpojumus. 

Kas var iesniegt projektus? 

Projektus var iesniegt: 

  • valsts un pašvaldību iestādes; 
  • biedrības un nodibinājumi; 
  • uzņēmumi (arī sociālie uzņēmumi). 

Projektā iesniedzēji var iesaistīt arī 1 vai vairākus partnerus. 

Kam paredzēti jaunie pakalpojumi? 

Projekta jaunie pakalpojumi ir domāti cilvēkiem, kuriem ir risks nonākt grūtā situācijā. 

Tie var būt: 

  • cilvēki ar invaliditāti; 
  • cilvēki ar garīga rakstura traucējumiem; 
  • seniori; 
  • bezpajumtnieki; 
  • bērni un jaunieši no riska grupām; 
  • ilgstoši bezdarbnieki. 

Kā fonds izvēlas iesniegtos projektus? 

Iesniegtos projektus fonds izvēlas 2 posmos: 

  1. Idejas apraksta iesniegšana 

Vispirms pieteicēji iesniedz projekta idejas aprakstu. 

Fonds iesniegtos ideju aprakstus izvērtē reizi 3 mēnešos. 

  1. Pilna projekta pieteikuma iesniegšana 

Pilnu projekta pieteikumu pieteicēji var iesniegt, ja fonds apstiprina idejas aprakstu. 

Pilnajā projektā pieteicējiem ir sīki jāapraksta jauno sociālo pakalpojumu projekts. 

Kas pieteicējam ir jāapraksta projektā? 

Pieteicējam projektā jāapraksta: 

  • kāds pakalpojums tiks veidots vai uzlabots; 
  • kādu problēmu projektā risinās; 
  • kā projekts palīdzēs cilvēkiem; 
  • kā projektā izstrādātais risinājums darbosies nākotnē; 
  • kas projektā ir jauns, piemēram, jauna pieeja vai metode. 

Cik daudz naudas var saņemt? 

  • Vienam jaunu sociālo pakalpojumu projektam fonds var piešķirt līdz 300 000 eiro. 
  • Kopējais fondā pieejamais finansējums ir 7 200 000 eiro. 

Kad var iesniegt ideju aprakstus? 

Ideju aprakstus fonds sāka pieņemt 2024. gada 5. novembrī. 

Ideju aprakstus pieteicēji var iesniegt: 

  • 12 mēnešu periodā no šā datuma 

vai 

  • līdz brīdim, kad beidzas finansējums. 

Ideju aprakstu iesniegšanas dokumenti ir pieejami ŠEIT. 

Īpašas projektu tēmas 

Laikā no 2025.gada 11. marta līdz 10. maijam pieteicēji par īpašām tēmām  

varēja iesniegt pilnus projekta pieteikumus. 

Viņiem fondā nebija jāiesniedz projekta idejas apraksts. 

Viņi fondam varēja uzreiz iesniegt pilno projekta aprakstu. 

Šīs īpašās tēmas bija: 

  • palīdzība cilvēkiem laukos saņemt aprūpi mājās; 
  • atbalsts cilvēkiem, kuri kopj tuviniekus; 
  • sociālās aprūpes pakalpojumi mājās; 
  • jauniešu izglītošana par seksuālo veselību. 

Citas darbības lielajā projektā 

Lielajā projektā fonds ne tikai atbalstīs jaunu sociālo pakalpojumu projektus. 

Fonds veiks arī citas darbības. 

Projekta laikā: 

  • fonds apmācīs projektu pieteicējus; 
  • izvērtēs projektu rezultātus; 
  • informēs sabiedrību par sociālajām inovācijām jeb jaunām pieejām sociālajos pakalpojumos. 

Projekta finansējums 

Lielā projekta kopējais finansējums ir 10 202 272 eiro. 

Šo summu veido: 

  • finansējums no Eiropas Sociālā fonda Plus: 8 671 931 eiro, 
  • finansējums Latvijas valsts budžeta: 1 530 341 eiro. 

Lielā projekta ilgums 

Fonds lielo projektu īsteno no: 

  • 2024. gada augusta līdz 2028. gada jūnijam. 

Kontakti 

Ja Tev ir jautājumi, raksti uz e-pastu: 
inovacija@sif.gov.lv 

Ja vēlies saņemt fonda jaunumus, vari pieteikt savu e-pastu ŠEIT.